In het personeel scherm kunt u handmatig het benodigde personeel invoeren voor het evenement, maar u kunt het ook geheel automatisch laten uitrekenen voor u. Ideaal wanneer u werkt met een salesteam, en niet altijd alles kunt controleren. De personeelskosten worden uiteraard doorberekend in het budget van uw klant en bij uw marge berekeningen.
Party Calc kan, afhankelijk van het aantal gasten, direct uitrekenen hoeveel personeel er nodig is voor het evenement. Dit is vooral erg handig wanneer u bijvoorbeeld met vooraf uitgewerkte shows of arrangementen werkt. U maakt een Party-Calc sheet aan voor het complete arrangement. Wanneer u vervolgens het aantal gasten invult, en/of met afwijkende tijden werkt, dan zal Part-Calc direct een volledig budgetbedrag tonen. Inclusief het benodigde aantal medewerkers voor de X aantal gasten.
Bijvoorbeeld; Voor 50 gasten heeft u minder personeel nodig dan 100 gasten.
(*) Deze gegevens zult u meestal slechts 1x invoeren en zullen dan voor elke volgende offerte gelden.
Om het benodigd personeel automatisch te laten uitrekenen, dient u hier in te voeren wat uw situatie is. Een uitgeserveerd luxe diner met 5 gangen zal veel meer personeel vragen dan een eenvoudig lopend buffet.
Overigens zal het personeel pas berekend gaan worden, wanneer u voor de personeelsgroep kiest. (zie hieronder).
Afhankelijk van de ingevoerde tijden in het 'hoofdscherm' kunt u in dit overzicht controleren of alle tijden naar uw verwachting zijn. Dit is een informatief scherm. U kunt niets wijzigen. Wanneer er een tijd niet correct is, dan dient u dat te wijzigen in het hoofdscherm.
Let op; De start- en eindtijden zijn als volgt -> De duur van het event PLUS de tijd van voorbereiding PLUS de de tijd van opruimen. (Reistijden worden apart berekend.)
In het rode vak van het scherm 'Personeel' kunt u de gegevens invoeren voor het 'automatisch uitrekenen' van het benodigd personeel.
Ja / Nee - Pas wanneer u 'Ja' selecteerd, zal alles berekend gaan worden. Bij keuze 'Nee' is deze groep niet aktief en wordt er niets doorberekend.
Aantal personen - Toont het, door Party-Calc berekende, aantal medewerkers voor de personeelsgroep. Uitzondering is de groep 'logistiek'. Hier zult u alsnog zelf moeten invullen hoeveel medewerkers belast zullen zijn met de op- en afbouw van het event.
Van - De berekende starttijd van de personeelsgroep.
Tot - De berekende eindtijd van de personeelsgroep.
Tot. uur - Het totaal aantal uur wat in rekening gebracht zal worden.
Prijs p.u.p.p. *- De verkoopprijs van het uurloon van deze medewerker. Prijs is per uur, per persoon.
Totaal - Het aantal uur X het aantal medewerkers X het verkoop-uurloon
BTW * - Is de door u ingevoerde uurprijs inclusief BTW, of exclusief BTW?
Maak uw keuze uit:
- H-Excl -> Prijs is exclusief hoog tarief BTW
- L-Excl -> Prijs is exclusief laag tarief BTW
- H-Incl -> Prijs is inclusief hoog tarief BTW
- L-Incl -> Prijs is inclusief laag tarief BTW
- N -> BTW is niet van toepassing.
Let op; De bedragen in het grijze vlak zijn exclusief BTW!
Ex BTW prijs p.p.p.u. - Afhankelijk van uw BTW keuze wordt de exclusief BTW prijs hier getoond. Party-Calc berekend alles op basis van exclusief BTW. Wanneer u een verkoopprijs heeft ingevoerd, inclusief BTW, dan berekend Party-Calc hier de exclusief BTW prijs. Als u een verkoopprijs heeft ingevoerd, exclusief BTW, dan zal het bedrag gelijk zijn aan uw ingevoerd bedrag.
Inkoop p/st *- Wat zijn uw kosten voor dit uurloon (uw inkoopprijs).
Tot.Inkoop - De totale inkoopkosten van deze personeelsgroep
Marge - Het verschil tussen de verkoopprijs en inkoopprijs.
% - Het verschil tussen de verkoopprijs en inkoopprijs, maar dan procentueel uitgedrukt.
Wanneer u de reistijden van uw personeel wenst door te berekenen naar uw klant, of deze kosten mee wilt nemen in uw kostenoverzicht, dan vult u 'Ja' in bij dit item. Voor alle medewerkers, ongeacht personeelsgroep, zal er een standaard uurtarief berekend worden. De reistijd kunt u invoeren/aanpassen in het 'Hoofdscherm'.
In het gele vak van het scherm 'Personeel' kunt u de gegevens invoeren voor het 'handmatig uitrekenen' van het benodigd personeel.
Ja / Nee - Pas wanneer u 'Ja' selecteerd, zal alles berekend gaan worden. Bij keuze 'Nee' is deze groep niet aktief en wordt er niets doorberekend.
Aantal personen - Hier vult u in hoeveel medewerkers u nodig heeft in deze personeelsgroep voor dit evenement.
Van - De berekende starttijd van de personeelsgroep.
Tot - De berekende eindtijd van de personeelsgroep.
Tot. uur - Het totaal aantal uur wat in rekening gebracht zal worden.
Prijs p.u.p.p. *- De verkoopprijs van het uurloon van deze medewerker. Prijs is per uur, per persoon.
Totaal - Het aantal uur X het aantal medewerkers X het verkoop-uurloon
BTW *- Is de door u ingevoerde uurprijs inclusief BTW, of exclusief BTW?
Maak uw keuze uit:
- H-Excl -> Prijs is exclusief hoog tarief BTW
- L-Excl -> Prijs is exclusief laag tarief BTW
- H-Incl -> Prijs is inclusief hoog tarief BTW
- L-Incl -> Prijs is inclusief laag tarief BTW
- N -> BTW is niet van toepassing.
Let op; De bedragen in het grijze vlak zijn exclusief BTW!
Ex BTW prijs p.p.p.u. - Afhankelijk van uw BTW keuze wordt de exclusief BTW prijs hier getoond. Party-Calc berekend alles op basis van exclusief BTW. Wanneer u een verkoopprijs heeft ingevoerd, inclusief BTW, dan berekend Party-Calc hier de exclusief BTW prijs. Als u een verkoopprijs heeft ingevoerd, exclusief BTW, dan zal het bedrag gelijk zijn aan uw ingevoerd bedrag.
Inkoop p/st *- Wat zijn uw kosten voor dit uurloon (uw inkoopprijs).
Tot.Inkoop - De totale inkoopkosten van deze personeelsgroep
Marge - Het verschil tussen de verkoopprijs en inkoopprijs.
% - Het verschil tussen de verkoopprijs en inkoopprijs, maar dan procentueel uitgedrukt.
Zijn er garderobe medewerkers, of bijvoorbeeld toilet medewerkers, dan kunt u dat hier apart ingeven. Bij het 'automatisch uitrekenen' is deze personeelsgroep niet aanwezig omdat dit vaak onafhankelijk van het aantal gasten is.
Ook buiten het gehele event om, heeft u vaak al een verkoopteam of projectteam die het evenement aan het voorbereiden zijn. Dit kunt u hier apart ingeven. Bij het 'automatisch uitrekenen' is deze personeelsgroep niet aanwezig omdat dit meestal onafhankelijk van het aantal gasten is.
Wanneer u de reistijden van uw personeel wenst door te berekenen naar uw klant, of deze kosten mee wilt nemen in uw kostenoverzicht, dan vult u 'Ja' in bij dit item. Voor alle medewerkers, ongeacht personeelsgroep, zal er een standaard uurtarief berekend worden. De reistijd kunt u invoeren/aanpassen in het 'Hoofdscherm'.
Anders dan in het rode vak, moet u hier zelf opgeven voor hoeveel medewerkers u de reistijd wenst te berekenen.
Beide mogelijkheden kunnen zonder probleem gecombineerd worden!
Elk item wat op 'Ja' staat, zal worden gebruikt in de berekeningen. U bepaalt zelf wat uw wensen zijn en hoe de invulling is.
(*) Deze gegevens zult u meestal slechts 1x invoeren en zullen dan voor elke volgende offerte gelden. Uiteraard kunt u de gegevens nog steeds voor elk project aanpassen naar uw wens.